Sessie Karperhoeve Maart 2020

Samen met Jeffrey Krul en Aad Buijs op een mogelijk nieuw water van de Karperhoeve in België een mooie vissessie gehad. Het was een weekend waar we alle weersomstandigheden – behalve sneeuw – hebben gehad. Het waren absoluut geen ideale omstandigheden.

Jeffrey Krul Karperhoeve

De vissen die er zwemmen komen uit een aantal natuurwateren, dus het moest een iets andere aanpak worden dan op wateren waar boilies tot het dieet van de karper behoren. De vissen hadden nog nooit een boilie gezien. De eerste dag kwamen we laat in de avond aan. Na het bepalen van de stekken en het uitpeilen van de dieptes, konden de hengels erin en waren we erg benieuwd hoe de vissen zouden reageren op de boilies. Tevens werd er nog een hengel op het grote water neergezet. Het grote water leverde een mooie spiegel terwijl het op het kleine water stil bleef.

De volgende dag ben ik door verplichtingen teruggereden naar Nederland en ben ik laat in de nacht weer teruggekomen. De jongens hadden die dag elke cm van het water uitgekamd om de vis op te zoeken. Helaas zonder resultaat, ook die nacht bleef het stil. De volgende dag hebben we de koppen bij elkaar gestoken hoe we het anders konden aan gaan pakken. De eigenaar voerde daar met mais. Plan van aanpak was dan ook om op de helft van het water langs de kant een voerstrook van mais plekjes aan te leggen om iets vertrouwds te creëren voor de karper. Tussen de mais hier en daar een kwart boilie voor gewenning. Alle hengels werden op linie neergelegd over een stuk van 110 meter. We wilden toch proberen om ze te vangen met boilies. In de middag liep een van de linker hengels af. Een schubje gevangen op de TK's Brown Tasty

We werden hierdoor zeer gemotiveerd. Ging dit nog meer brengen? Een paar uur later ging de hengel ernaast. Een dikke bak van een spiegel, het persoonlijke record van Aad. Nog geen paar uur later liep de hengel ernaast af. Ditmaal een kleiner mooi getekende spiegel. En als klap op de vuurpijl werd er ook nog een schub gepakt op het grotere water.

Pascal Flink Karperhoeve

Het was een gezellige sessie met mooie vissen. Op de terugweg heb ik de sessie even in mijn hoofd teruggespoeld en vond het verbazingwekkend dat ze best snel reageerden op de boilies. Ik ben daarom van mening dat als men vist met kwalitatief goed aas, men toch een aasrespons kan los maken bij de karper.

Aad en Jeffrey bedankt voor de gezellige sessie